sobota, 24 maja 2014

Kosz ze sznurka

Melduję, że skończyłam wreszcie szydełkowanie sznurkowego kosza, ufff...! Okupiłam to dużym wysiłkiem, wręcz bólem. Ale było warto, zdecydowanie :) Jego fragment pokazałam TU przy okazji pomysłów racjonalizatorskich, a teraz możecie go obejrzeć w całej okazałości.


Wzór na szydełkowy koszyk ze sznurka zaczerpnęłam od Lorki z jej Dziergalni. Właściwie przepis jest prosty i już wcześniej robiłam "na oko" podobne koszyczki z włóczki, ale dzięki Lorce nauczyłam się jednej genialnej rzeczy - półsłupka reliefowego dzierganego od tyłu, który fajnie modeluje kształt kosza. Fantastyczny pomysł, do wykorzystania również przy innych projektach.
W materiałach Lorka podała sznurek o grubości 5 mm, szydełko - 6 mm. Ja miałam sznurek tej samej grubości, ale szydełko 9 mm. Nie wiem, czemu taka różnica, być może kwestia producenta sznurka...


Już chyba nie zabraknie mi miejsca na włóczki... Przynajmniej na razie ;)

Ściskam Was mocno,
Inka

44 komentarze:

  1. Własnie przymierzam się do takiego samego dzieła;-) Póki co własnie prawie skończyłam dywanik do lazienki ze sznurka tylko musze uporac się z fotkami;-) Ale powiem szczerze ze super mi się robiło - robiłam szydelkiem nr 7 sznurek 5mm i bałam sie ze gorzej pojdzie:-)
    Super wyszedł ten kosz - juz nie mogę sie doczekac mojego
    pozdrawiam - nowa podglądaczka Bernadeta:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie :)
      Dywanik, powiadasz? Pochwal się fotkami, jestem ciekawa :) Ja się chyba na dywanik nie zdobędę... Być może mój sznurek był ciężki we współpracy. Można wiedzieć gdzie kupiłaś swój?
      Pozdrawiam się gorąco!

      Usuń
  2. Świetny kosz! Już kilkakrotnie zabierałam się za dzierganie ze sznurka, ale jakoś z marnym skutkiem :) Twój Twój jest fantastyczny...choć nie mam pojęcia co to za półsłupki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, kochana! To zwykłe półsłupki, ale wyglądają trochę jak gwiazdki, tak stwierdził mój małżonek ;)
      Nie zniechęcaj się, skorzystaj z przepisu Lorki, polecam :)

      Usuń
  3. Fantastyczny kosz!!!! Lubię takie twory dziergane :)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja teraz jestem na etapie dziergania ;p Własnie skończyłam swój pierwszy koszyczek! :))

      Usuń
    2. Dopiero co podkładki, a już kosz, brawo! :)

      Usuń
  4. I admire your work!!Your creation is very beautiful!!
    Have a lovely weekend!
    Dimi...

    OdpowiedzUsuń
  5. O jest!!! :)))) Śliczny!! I jakie ma fajne zawieszki :)) No to Kochana gratuluję i cieszę się z Tobą!! :))) I fajnie, że (na razie ;) jest miejsce na wszystkie włóczki... :))) Buziak wielki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wreszcie! :) A zawieszki... to mniej więcej tak było "skaarbiee, możesz mi ukroić kilka plasterków drewnaaa?" ;))) Rany, co ja bym zrobiła bez mojego małżowinka... :)

      Usuń
  6. Ależ wspaniały!!! Gratulacje, kochana, wiem, że robota straszna, ele efekt jest rewelacyjny!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, słońce! Też mi się podoba, warto było trochę powalczyć:)

      Usuń
  7. Świetny! Mam podobny zakupiony, bo nie wiedziałam, że robisz takie cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiedziałam :) Bardzo chciałam mieć taki kosz, pierwsza myśl "zrobię sobie" ;)

      Usuń
  8. Bardzo ładny :) Te drewniane ozdobniki dodają mu uroku, to był zdecydowanie dobry pomysł :)
    Ja to bym chyba takich koszyków z dziesięć potrzebowała, by schować wszystkie me skarby...
    Miłego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skarbów nigdy dość i wolne miejsce zawsze w deficycie, przynajmniej u mnie ;)
      Dzięki za dobre słowo!
      Pozdrawiam Cię gorąco :)

      Usuń
  9. Ślicznie wyszedł Ci ten kosz, i jaki zgrabny !!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pieknie wyglada ten kosz ! Szalenie mi sie podoba, dekoracyjny i pozyteczny. Wyobrazam sobie jak trudno jest szydelkowac sznurkiem... Same zdjecia tez bardzo ciekawe :)
    Serdecznosci Inko!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały kosz Ci wyszedł spod szydełka!!:) Ja się zamierzam już jakiś czas na taki, ale coś kiepsko mi idzie dojście do chociaz początku realizacji;) hihi:)
    Kosz wygląda bardzo profesjonalnie:) Taki dokładniutki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i trzymam kciuki za narodziny Twojego koszyka :)

      Usuń
  12. Wspaniały.. wspominałam już że ubóstwiam te twoje koszyki? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudny:) bardzo zgrabny i równiutki:) Świetna robota:")

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki piękne! Dla takiego komentarza warto było się pomęczyć :)

      Usuń
  14. cudowny kosz:) cudowny:) uwielbiam takie ręcznie robione cuda a że szydełko to dla mnie czarna magia tym bardziej podziwiam efekt pracy Twoich rąk:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D Kocham szydełkowanie, ale, widzisz, dla mnie szycie to czarna magia. Każdy ma swój lot :)))

      Usuń
  15. Piękny kosz:) Ile metrów sznurka potrzeba do jego wykonania? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zużyłam ok. 4-5 motków sznurka po 50m, czyli ok. 200-250m.

      Usuń
  16. Chciałabym się nauczyć takie cudaśne rzeczy tworzyć! Ale czy da się bez wychodzenia z domu? Na razie o uczestnistnictwie w stacjonarnych kursach nie ma mowy.
    Piększy kosz!
    Pozdrawiam,
    Katarynka

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam :)) Kosz przepiękny. Sama od dwóch dni chce zrobić taki kosz na zabawki dla dzieci. Niestety im większe koło tym bardziej mi sie wygina w miske :(. Nie wiem co żle robie może Pani mi doradzi. Chciałam koło o średnicy 45 cm

    OdpowiedzUsuń
  18. Paula, a robisz dno zgodnie z zaleceniami Lorki z Dziergalni? Jeśli tak, to "ścianki" kosza powinny je przycisnąć i zniwelować to wyginanie.
    Próbuj dalej :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ekstra:) A jaki to kolor sznurka? Jasny beż?

    OdpowiedzUsuń